1 okres - Gimnazjum nr 51

Z życia szkoły > 2012/2013

06.12.
WOLONTARIAT

Na ręce Dyrekcji i Nauczycieli zostały złożone podziękowania dla Uczniów za wolontaryjne zaangażowanie w XXI Kweście Listopadowej oraz za udział w Wojewódzkim Konkursie pt. " Hospicjum - czas miłości i nadziei ... ".

Załącznik 1

Załącznik 2

01.02.
Konkurs geograficzny „Mistrz mapy - wody Ziemi”

W piątek odbył się pierwszy etap konkursu geograficznego „Mistrz mapy - wody Ziemi”. Uczniowie gimnazjum mieli za zadanie zlokalizować na mapach ponad 50 obiektów geograficznych. Najlepszy wynik i pierwsze miejsce uzyskały uczennice: Magdalena Bobrek z kl. 3b oraz Agnieszka Paliś z kl. 2b. Drugie miejsce zajął Michał Rojek z kl. 1b, a trzecie Michał Konik z klasy 1a. Zwycięzcom gratulujemy, pozostałym uczniom przypominamy o drugim etapie konkursu, który odbędzie się już w marcu.

08.01.
„Hej kolęda, kolęda!”

Dnia 8 stycznia tj. wtorek na sali gimnastycznej w budynku przy ul. Goszczyoskiego odbyło się spotkanie kolędowe uczniów szkoły podstawowej, przedstawicieli młodzieży klas gimnazjalnych naszego Zespołu Szkół oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących z ul. Tynieckiej w Krakowie. Na początku tego spotkania zostaliśmy serdecznie powitani przez panią dyrektor Barbarę Buczkowską, a następnie ster prowadzenia spotkania został oddany w ręce naszych gości. Występy podzielone były na kilka tur, między którymi zostały przeczytane krótkie teksty związane ze świętami, upamiętniającymi przyjście Pana Jezusa na świat. Do osób, które śpiewały, kolejno przychodziły osoby przebrane za postacie z Betlejem i tworzyły piękną inscenizację do śpiewanych kolęd. Wszystko działo się na tle pięknej szopki namalowanej przez jednego z naszych nauczycieli. Później do śpiewania kolęd dołączyliśmy się również i my. Pod sam koniec zaśpiewali nam jeszcze uczniowie naszej podstawówki oraz grupa z chóru szkolnego naszego gimnazjum. Wszystko było pięknie przygotowane i dobrze się przy tym bawiliśmy. Bardzo chętnie weźmiemy udział i w kolejnym takim spotkaniu.

18.12.
Kiermasz Świąteczny

12.12.
"W krainie wielościanów"

Tego dnia w budynku przy ulicy Grochowej odbył się konkurs matematyczny „W krainie wielościanów”. Uczniowie wykonali wiele wspaniałych brył, brył złożonych oraz modeli orgiami wykonanych techniką modułową. W kategorii bryła złożona zwyciężył Jakub Lekarczyk z klasy III b, który przedstawił mega pająka wykonanego z graniastosłupów i ostrosłupów. W kategorii bryła zwyciężył Patryk Juruś z klasy II b, wykonując dwudziesto-dwunastościan przycięty. W kategorii model orgiami zwyciężyła Magdalena Bobrek z klasy III b,  wykonując łabędzia złożonego z 1700 modułów. Wszystkim zwycięzcom i wyróżnionym serdecznie gratulujemy i zapraszamy ponownie do wzięcia udziału w tym konkursie w przyszłym roku.

06.12.
Mikołajki w gimnazjum

Dnia 6 grudnia, jak co roku, naszą szkołę odwiedził Święty Mikołaj. Orszak mikołajowy pod opieką Samorządu Szkolnego spotkał się z uczniami wszystkich klas oraz pracownikami szkoły. Tradycyjnie hasło dnia brzmiało: „Kto jest przebrany nie jest pytany”.

16.11.
IV Małopolskie Mistrzostwa w Łamigłówkach Logicznych dla gimnazjalistów

W tym dniu dwie drużyny z naszej szkoły wzięły udział w IV Małopolskich Mistrzostwach w Łamigłówkach Logicznych dla gimnazjalistów. Jedna z drużyn w składzie: Agnieszka Paliś z kl. IIb, Michał Rojek z kl. Ib, Bartłomiej Warchoł z kl. IIIb i Karol Pieprzak z kl. II b zajęła wysokie 10 miejsce na 40 startujących grup. Uczniowie mieli do rozwiązania pięć zadań: sudoku, groźba atomowa, dookoła sumy, kanei oraz linie i kwadraty. Rywalizację uświetniła obecność Mistrza Świata w Sudoku Jana Mrozowskiego, który wygłosił wykład na temat: „Jak zostać Mistrzem Świata w Sudoku”.

07.11.
  Konkurs z okazji Narodowego Święta Niepodległości

W tym dniu dla uczczenia kolejnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości zorganizowano w naszej szkole konkurs wiedzy o wydarzeniach z tamtych lat. W rywalizacji wzięli udział przedstawiciele wszystkich klas gimnazjum. Po zaciętej walce i dogrywce zwyciężyła klasa II b. Dyplomy i nagrody zostały wręczone przez panią dyrektor Barbarę Buczkowską w dniu 9.11. podczas obchodów Narodowego Święta Niepodległości w szkole przy ulicy Goszczyńskiego 44.

I miejsce Klasa II b

Jakub Wojtal

02.11.
Kwesta listopadowa

2 i 4 listopada uczniowie gimnazjum brali udział w kweście listopadowej na rzecz Hospicjum im. św. Łazarza w Krakowie. Młodzież kwestowała na cmentarzu w Batowicach, rozdając materiały informacyjne dotyczące działalności Towarzystwa. Celem prowadzonej akcji jest również szerzenie idei hospicyjnej oraz uwrażliwienie dzieci i młodzieży na potrzeby osób chorych.

19.10.
Wycieczka integracyjna klas pierwszych gimnazjum

Dnia 19 października 2012 r. klasy pierwsze naszego gimnazjum pod opieką wychowawców (M. Seweryńskiej i E. Gankiewicz) oraz księdza Mariusza wybrały się na wycieczkę po starym mieście. Głównym celem było zwiedzanie zabytkowych kościołów. Przewodnikiem wycieczki była p. Agnieszka Podyma, która niezwykle barwnie opowiadała o historii naszego miasta.

12.10.
Ślubowanie

04.10.
Spotkanie z Władysławem Bartoszewskim

W tym dniu na zaproszenie dr Jerzego Ciecieląga pracownika Katedry Historii Starożytnej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie szkolne koło historyczno - obywatelskie pod opieką pani Marty Dębosz -Warchoł uczestniczyło w otwarciu wystawy „Jestem stąd. Polska wielu narodów”. Uroczystość uświetniło wystąpienie Ministra Władysława Bartoszewskiego, Pełnomocnika Premiera RP ds. Dialogu Międzynarodowego. Otwarcie wystawy zainaugurowało Polsko -Niemiecką Konferencję Naukową pt. „Pogranicze etniczne i kulturowe w Polsce w świetle historii i literatury: Polacy Niemcy Żydzi”, która potrwa do 7 października 2012 r.

21 - 22.09
XII Rajd ,,Śladami księdza Tischnera” Mszana Górna

Wszystkie rajdy "Śladami księdza Tischnera" mają jedną wspólną cechę: są niezapomnianym przeżyciem. W pamięci pozostają zarówno piękne górskie widoki oglądane podczas wędrówki jak i pełne emocji wieczory spędzane we wspólnym gronie. Nie łatwo też zapomnieć spotkanych na rajdzie osób tworzących miłą i przyjacielską atmosferę. XII już rajd odbył się w tym roku w Beskidzie Wyspowym. Jego organizatorem był Zespół Placówek Oświatowych w Mszanie Górnej. Tegoroczna trasa zaczęła się na przełęczy Gruszowiec, skąd udaliśmy się do pięknie położonego Ośrodka Szkolno – Rekolekcyjnego tuż u podnóża Śnieżnicy. Tam odprawiona została Msza Święta, zaś następnie po krótkiej przerwie rajdowicze mogli wyruszyć w dalszą drogę. Naszym celem był szczyt Lubogoszcz, z daleka niepozorny, mający zaledwie 968 m n.p.m., przy bliższym podejściu okazał się wymagający i dla większości grupy zdobycie go było okupione sporym wysiłkiem. Po osiągnięciu szczytu zeszliśmy do Bazy Szkoleniowo - Wypoczynkowej „Lubogoszcz” Krakowskiego Szkolnego Ośrodka Sportowego, gdzie zaplanowano nocleg. Wieczorem wszyscy  uczestnicy górskiej wędrówki zebrali się w świetlicy ośrodka, by kontynuować integrację poprzez wspólną zabawę. Spotkanie rozpoczęło się od warsztatów tańców góralskich prowadzonych przez okoliczny zespół folklorystyczny. Tradycyjnie, wzorem lat ubiegłych, każda z przybyłych drużyn musiała zaprezentować się pozostałym. Były więc tańce, piosenki, odgrywano różnego typu scenki, oglądaliśmy krótkie filmiki i prezentacje multimedialne. Przedstawiciele szkół opowiadali o swoich "małych ojczyznach" oraz roli i znaczeniu postaci księdza Tischnera. Na zakończenie, dla tych, którzy mieli jeszcze siłę po całodziennym wędrowaniu po Beskidzie, odbyła się dyskoteka. Następnego dnia zeszliśmy do Mszany Górnej do szkoły naszych gospodarzy, gdzie odbyło się uroczyste zakończenie rajdu. Wręczono nagrody za najlepszą prezentację (wygrała grupa z Żor) oraz pamiątki dla wszystkich drużyn. Mieliśmy także okazję zobaczyć występ zespołu „Dolina Mszanki”, który poprzedniego dnia prowadził dla nas warsztaty. Tak zakończył się XII rajd tischnerowski. Wszyscy uczestnicy miło i przyjemnie spędzili te dwa dni w Beskidzie Wyspowym, czego dowodem są zdjęcia, które znajdziecie w naszej Galerii.

18.09.
Wyprawa  klasy 2a i 2b szlakiem kopców krakowskich
Kopiec Kościuszki, Kopiec Niepodległości im. J. Piłsudskiego

W piękny wrześniowy dzień pod opieką swoich wychowawczyń: pani Marty Dębosz i pani Anety Adamus udaliśmy się na wyprawę szlakiem kopców krakowskich. Wędrówkę rozpoczęliśmy od przypomnienia tradycji i legend związanych z klasztorem Norbertanek na Salwatorze.  Idąc ulicą  świętej Bronisławy  minęliśmy barokową kaplicę św. Małgorzaty i Judyty z XVII w oraz Kościół Najświętszego Salwatora. Przy Alei Jerzego Waszyngtona  widzieliśmy Cmentarz Salwatorski - miejsce pochówku wielu uczonych, artystów i ludzi pióra o ogólnopolskiej sławie.  Kolejnym celem wyprawy był  Kopiec Kościuszki na Wzgórzu św. Bronisławy, do którego udało nam się bez trudu dotrzeć. Następnie  szlakiem spacerowym doszliśmy do Lasku Wolskiego. Ten zachwycający las stanowi „zielone płuca Krakowa”. Rośnie w nim wiele drzew, głównie dęby, buki i brzozy. Na bardzo malowniczych trasach można było podziwiać głębokie jary i wąwozy przyozdobione skałkami. Po chwili odpoczynku, przy bramie do krakowskiego ZOO, udaliśmy się na Kopiec Piłsudskiego, który jest symbolem odzyskania przez Polskę niepodległości. Z Kopca  roztaczał się wspaniały widok na Las Wolski i panoramę Krakowa. Droga powrotna do domu prowadziła przez rezerwat krajobrazowy „Panieńskie Skały”, utworzony w celu  och rony skałek wapiennych i rosnących tu buków, liczących około 150 lat. Wspaniała pogoda, dobre humory i przepiękne widoki sprawiły, że postanowiliśmy tu niebawem wrócić.

14.09.
"Kocham, lubię, szanuję… nie śmiecę"

Pod takim hasłem odbyła się tegoroczna akcja „Sprzątanie świata Polska”. Uczniowie i  pracownicy naszego gimnazjum tradycyjnie wzięli w niej udział. Naszym  zadaniem było posprzątanie terenu wokół szkoły, Bagrów oraz w pobliżu Ośrodka Szkoleniowo - Żeglarskiego „Horn’’. W piątek 14 września, uczniowie pod opieką nauczycielek geografii i biologii, wyposażeni w plastikowe rękawice i  worki na śmieci, z wielkim zapałem przystąpili  do pracy. Najwięcej odpadów udało się zebrać uczniom z klasy 1a i 2a. Wszyscy  otrzymali pamiątkowe kalendarzyki. Gratulujemy! Śmieci mniej, Ziemi lżej!